Sunday, December 27, 2009

Menjengah kembali











Allahu yusallimukum..



Dirafa’kan kesyukuran yg tidak terhingga kpd Rabbul Jalil krn msh memberi nikmat ISLAM dan IMAN tuk hambaNya..Buat sekian lamanya tidak dititipkan kalam di ruangan maya ini setelah hampir tujuh bulan saya tinggalkan.Menyepi di sini bukanlah bermakna saya tiada di ruang maya mahupun di alam nyata ini yg sememangnya Allah masih lg memberi peluang utk sy menghirup udaraNya dlm meneruskan perjuangan mardhatillah.Alhamdulillah.. Bukanlah diri ini sengaja tetapi semangat yg kental dulu untuk memeriahkan misi dakwah di sini seringkali tenggelam timbul di jiwa yg lara ini. Terasa seribu kekesalan dan terkilan akan sikap yg tidak enak ini kerana membiarkan hati makin lesu dengan kalam dan ilham yg Allah anugerahkan serta tidak mengerahkan fikiran untuk memberi manfaat kpd org lain mahupun diri sendiri..saya berfikir sejenak mengapa jadi mcm ni? Mungkin lantaran situasi sy yg berbeza skrang ini dgn situasi sebagai seorang penuntut dulu membuatkan hilang kemoodan sy selama ini. Sebetulnya fenomena ini tidak patut berlaku dan sy sememangnya berusaha utk tidak terjadi seperti ini.











Kini, sy cuba untuk berdiri teguh di sini walau suasana tarbiah kampus telah ditinggalkan. Saat ini, utk pengetahuan shbt2 sy skrg berusaha utk ditempatkan di mana2 dunia pekerjaan memandangkan agenda sy selepas habis belajar baru2 ini adalah mencari sesuatu pekerjaan yg dapat memberi keuntungan dunia dan akhirat. Tetapi buat masa ini Allah belum memberi apa2 rezeki lg kpd sy selepas berhenti dr mengutip pengalaman sebagai pendidik di sek kafa beberapa bulan bru2 ini ats sebab2 tertentu. Pabila ditanya, kenapa tidak sambung terus saja MA? Kan molek je dgn umur yg masih muda lagi skrng ni? ( aik muda lg ke ni)hehe. Sy hanya mampu tersenyum dan menyatakan insyaAllah masa itu akan tiba nanti ttpi bukan dalam ms terdekat ini. Bukannya sy tidak inginkan dan tidak gembira melihat shbt2 sy yg menyambung pelajaran ke peringkat master tetapi masanya bukan saat ini. Apa yg semampunya adalah doa mengiringi perjuangan kalian serta mendoakan agar diri ini turut sama menjejak misi kalian.Ameen.



Buat shbt2 seperjuangan:




  • uda, ucu(dua2 my ex-roomate), jat, k.ha’, ustzh aini, ukht nisah(aura imtiyaz-caiyyok) dan shbt seangkatan dgnnya yg menyambung master teruskn usaha yg gigih menimba ilmu dan pulang dgn segulung ijazah sarjana dgn mumtazah.InsyaAllah.


  • Along n leli yg mendapat jQaf selamat berkhidmat sebagai pendidik sekaligus pendakwah kepada anak bangsa (ummat) utk mengenal al-Quran dan al-Hadis.moge berjaya nanti.InsyaALLAH.


  • Adeq, alang, angah n ukht mila: teruskan dengan profession yg antunna miliki sekarang ini dengan jayanya..Misi mengeluarkan ummat dr kegelapan menuju cahaya makrifah.


  • Mantan ydpah, ty yg comel n sha cute: sedang mencari n msh menunggu panggilan kerja diharapkan berusaha tanpa jemu, bersabar menanti krn rezeki Allah adalah pasti.Gdluck.


  • aChik(amalina): moge hr2 yg dilalui makin bersinar untukmu dan dapat menyambung pengajian untuk tahun akhir dengan jayanya.InsyaAllah..janji Allah juga pasti. Allah yubarik alaik.




  • ateh(mine): tiada apa yg istimewa untuk dinukilkan di sini melainkan sekudus doa yang dipanjatkan kpd Ilahi agar hr2 yg dilalui dibaluti dengan rahmat serta keredhaan Allah selalu. Kalam Allah juga pasti.La tahzan..InNaAllaha Ma’ana..Alhamdulillah..(‘’,)





iLal Liqa’ fil musTaQbal..iNsyaAllah(^,~)


BaitiJannati


27 disember 2009


12:51 pm

0 comments:

 

ebtisamsufi Copyright © 2008 Black Brown Art Template designed by Ipiet's Blogger Template